fredag 22. august 2014

SUPERPÅLEGG

          Hjemmelaget deilig avokadopålegg passer godt både til fisk -og kjøttskiver eller alene på
          brødskiven/ knekkebrødet. Du har kanskje lagt merke til at avokadoer brunes om du tar bort
          stenen og kjøttet kommer i kontakt med luft. Dette pålegget brunes ikke om du har den i en
          helt lufttett boks (eller har stenen oppi). Det fikser du ved å fylle en liten boks helt full med
          pålegget før du setter på lokket. Dette er mitt favorittpålegg om dagen. Jeg varierer urtene jeg
          har oppi for å ikke gå så fort lei i.o.m jeg spiser det hver dag. Om morgenen putter jeg mine
          Knekkis knekkebrød i min Marius matboks som har tre/fire rom, sammen med grønnsaker i
          små biter, kanskje noe fiskepålegg og en liten boks av dette grønne snadderpålegget. Mhmmm.

          Du trenger:
          En stavmikser
          En avokado
          100 gram feta
          1/2 potte koriander eller 20 basilikumblader
          Saften fra en båt lime.
          Salt og pepper etter egen smak.

          Slik gjør du det: 
          Kjør alt sammen med en stavmikser og puttes så i en lufttett boks eller spis/server det med
          engang.
       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar