søndag 30. september 2012

RASK FORRETT



Til to personer trenger du disse ingrediensene:

Smør
Hvetemel
Parmesan
Salmalaks
Strandaskinke
Eple
Vårløk
Creme fraiche
Salt
pepper
Chili
Karri
Denne retten er laget på ca en halvtime.
  • Først lager du kjeksdeigen ved å blande sammen i en bakebolle 20 gram mykt smør, 20 gram hvetemel og 20 gram revet parmesan. 
  • Når du har fått en smidig deig, form to flate kjeks. Stekes i ti min på over og under varme 200 grader.

  • Skjær opp 40 gram salmalaks (a` to biter på 20 gram), stekes i fem min sammen med kjeksen.


  • Ta ut av pakken 2 skiver stranda spekeskinke, stekes i fem min sammen med kjeksen.


  • Når disse tre står i ovnen, blander du sammen i en liten bolle:
1/2  norskt eple (fjern skall og kjernehus, skjæres så i små biter)
1/2 vårløk (skylles, så skjæres i små biter)
1 ss crème fràiche
2 klyper karri
1 klype salt
1 klype pepper
1 klype chili

       
  •     Dander når alt er ferdig.


2 kommentarer:

  1. Meget godt! Har servert den til min hustru, som trodde jeg hadde blitt en annen. Så enkelt gitt, og samtidig godt:) takk for gode tips Malene:) -Nils

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å høre Nils og så gøy at din kone ble overrasket:-)

    SvarSlett