tirsdag 26. juni 2012

DEN HERLIGE SOMMERSALAT

Som liten var et av kallenavnene mine salata, og jeg kommer nok aldri til å ikke like salater. Friskt, lett og sunt. For meg er vinteren suppetid og sommeren salattid. Denne salaten laget jeg til helgens utdrikkingslag, som en del av et tapasbord. Men jeg vil anbefale den også som tilbehør til grillmat. F.eks passer den godt til kylling, kalkun og spareribs  Det ble en herlig helg med herlige jenter, herlige opplevelser og herlig mat. Jentene spør etter oppskriften...

Bilde tatt av http://norskeinteriorblogger.blogspot.no/
Du trenger til ca 3-4 personer

1/4 vannmelon
100 gram fetaost (den som ikke ligger i olje)
1/2 pk (ca 75 gram) Stranda spekeskinke
10-15 mynteblader
(kjøpes på frukt og grønt butikker eller plantasjen o.l,
de vokser som rakkern og overlever det meste)

Kutt alt i passende størrelser og bland alt forsiktig sammen.
Mmm





2 kommentarer: